Sportmarketingbureau’s produceren realtime content tijdens WK-voetbal

Hoe komt het dat social media tijdens het WK -nog voor het einde van de match- overspoeld wordt met grappige foto’s en gif‘jes?

Dat is het werk van sportmarketingbureau’s zoals 90/24 en Sporthouse Group.

Tijdens het WK-voetbal brainstormen medewerkers realtime over gebeurtenissen op het veld.

Deze bedrijven beheren de social media kanalen van verschillende topsporters.

De grote Engelse, Italiaanse, Spaanse en Duitse clubs nemen steeds meer filmmakers, multimedia-experts en copywriters in dienst om online verslaggeving te doen.

Daar spelen 90/24 en Sporthouse Group op in door zich om te vormen tot volwaardige tv-productiehuizen.

Voetbalclubs willen via social media een extra inkomstenbron aanboren. De onderliggende waarde hierbij is data. Commerciële cellen rond clubs en spelers kunnen de database gebruiken om de fans te benaderen met een gepersonaliseerd aanbod.

Topvoetballers hebben een groot voordeel ten opzichte van topmerken: een Coca-Cola of McDonald’s kan niet dezelfde loyaliteit of emotionele band opbouwen met zijn of haar aanhangers.

Je kan meer lezen over sportmarketing in deze artikels van De Tijd of RTLNieuws.

0 comments