Kris Dries

Kris Dries

Kris Dries

Clicks & tricks

Ik ben Kris en werk als online marketeer.

Interessante dingen die ik tegenkom op het web of in boeken, plaats ik op deze blog – in de eerste plaats als persoonlijk naslagwerk. Die komen namelijk goed van pas in mijn job als online marketeer.

Als online marketeer ben ik veel bezig met bezoekersstatistieken en conversiecijfers. En door te experimenteren met online verleidingstechnieken toe te passen, behaal je vaak verrassende resultaten.

Ik ben vooral geïnteresseerd in:

1. Persuasive Design

Wist je dat slechts 15% van onze beslissingen bewust gebeurt? De andere 85% komen vanuit ons onderbewustzijn. Het is dus slim om het onbewuste denken van online shoppers te beïnvloeden.

Veel topverkopers zijn bekend met de klassieke verleidingstechnieken van Robert Cialdini. En op het internet komen nog meer overtuigingstechnieken uit de klassieke marketing van pas.

2. Conversion Rate Optimization

Wat je kan meten, kan je ook verbeteren. Door Conversion Rate Optimization (CRO) toe te passen, haal je nog meer verkopen uit je bestaande webshop of online reclamecampagne. En dat op een kostenefficiënte manier.

3. Testen & tracken

De enige manier om te weten komen of iets werkt, is door zelf (veel) te testen & conclusies te trekken. Ik verdiep me daarom in Google Analytics en heb het IQ-certificaat behaald in 2014.